شورای جهادی شهرستان بدره

بیانیه شورای جهادی شهرستان بدره در خصوص احیای جهاد سازندگی

بیانیه شورای جهادی شهرستان بدره در خصوص احیای جهاد سازندگی

بسم الله الرحمن الرحیم 

بیانیه شورای جهادی شهرستان بدره 


این روزها شاهد طرح موضوع احیای جهادسازندگی از طرف دولت محترم هستیم، ضمن تشکر و سپاس از دولتمردان انقلابی و جهادی به جهت احیای گفتمان خدمت رسانی و محرومیت زدایی مواردی را در این بیانیه متذکر می شویم و امیدواریم مورد عنایت و توجه تصمیم گیران و تصمیم سازان در عرصه مدیریتی کشور قرار گیرد.

آنچه در سالهای اول انقلاب در خصوص تشکیل جهادسازندگی اتفاق افتاد محصول روحیه ی جهادی جهادگران عزیز بود و آن تفکر ناب و انقلابی و حرکت مردمی بود که تشکل مردمی و خدمتگزاری چون جهادسازندگی را رقم زد، یعنی تفکر موجب پیدایش تشکل شد و این دلیل محکم امروز هم صادق است یعنی ما با ساختار سازی جدید در دولت قطعا نخواهیم توانست مانند اول انقلاب فضای خدمت رسانی به مردم را فراگیر کنیم، بلکه امروز با این اقتضائات موجود به یکی از ساختارهای دولت یک ساختار جدید را هم تحمیل خواهیم کرد که عملا یکی مثل همین ساختارهای بروکراتیک پیچیده خواهد شد. فارغ از موضوع ساختارسازی جدید، لزوم احیای روحیه ی جهادی و اقدام انقلابی در همه ی وزراتخانه ها و ادارات دولت به شدت احساس می شود. امروز مردم از دولت مردمی  انتظار دارند در همه ارکان دولت این تفکر ناب جهادی ریشه بدواند،

با تمرکز بر اقدامات بی نظیر و ارزشمند سال های اخیری که از ظهور و بروز سازماندهی گروه های جهادی در قالب بسیج سازندگی می گذرد به جرات می توان گفت این ظرفیت عظیم موجود و خیل عظیم جهادگران آماده به کار در روستاها و مناطق محروم در صورت حمایت قانونی و رفع برخی موانع در مسیر فعالیت این عزیزان قطعا شاهد سیل عظیم خدمات شبانه روزی جهادگران عزیز از زدودن محرومیت از مناطق محروم خواهیم بود.

در متن بیانیه گام دوم انقلاب و به ویژه در قسمت ششم نام دو مجموعه آمده است «صف های طولانی گروه های جهادی برای بسیج سازندگی ...» این یعنی ظرف و مظروفی برای انتقال پیام انقلاب در خدمت رسانی به ولی نعمتان انقلاب است.

نکته مهم این است که همین جهادسازندگی قرار است با اتکا به همین نیروهای جوان و گروه­های جهادی و بسیج سازندگی باشد. پس چه نیاز است که تجربه دو دهه موفق گروه­های جهادی را نادیده گرفته و به یک ساختار در بدنه دولت برگردیم که عاقبت آن بعد از این دولت نیز مشخص نیست که چه دولتی برسرکار آید و دوباره چه بر سر این مجموعه خواهد آورد.

در همین راستا؛ شورای جهادی شهرستان بدره به نمایندگی از ۴٨ گروه جهادی در سطح  شهرستان مخالفت خود را برای ساختار سازی و ایجاد یک بروکراسی اداری مجدد در تشکیل جهادسازندگی ابراز می نماید و آمادگی خود را برای کمک به دولت انقلابی جهت خدمت رسانی و محرومیت زدایی به مناطق محروم و برای هم افزایی و دادن پیشنهادات و نظرات را اعلام می دارد.

افزودن دیدگاه جدید

About text formats

Restricted HTML

  • تگ‌های HTML مجاز: <a href hreflang> <em> <strong> <cite> <blockquote cite> <code> <ul type> <ol start type> <li> <dl> <dt> <dd> <h2 id> <h3 id> <h4 id> <h5 id> <h6 id>
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.